020905     PROTOKOLLSUTDRAG FRÅN SENASTE STYRELSEMÖTET

5sep: Ett litet protokollsutdrag från styrelsens senaste möte, 2002-07-16 i Stockholm.

Tävlingskommittén

DM-rapporter:

AnnLis Hellsten rapporterade från Terräng-DM i Nässjö 21/4:
Vetaranernas medaljer saknades, alla hade ej tävlingsdräkt, synlig rullande klocka saknades och prisutdelning strulade lite då tävlande ej var på plats.
Bra speker och fin bana, bra deltagarantal, kul och trevlig tävling.

Mikaela Wieslander rapporterade från DM/JDM dag 1 i Värnamo 15/5:
Krånglande pistol som medförde att även eltiden krånglade. 6kg-kula hade ej kommit hem så 6,25kg-kulan fick användas. Få aktiva, annars helt OK.

Nils-Erik Athler var kontrollant vid DM/JDM dag 2 i Eksjö 22/5 och hade lämnat följande rapport:
Tidsprogrammet fick ändras pga sent inkomna anmälningar. Släggtävlingen avgjordes på innerplan och var uppskattat bland de tävlande. Då arrangören har godkänd kastbur bör förbundet kräva att släggan avgjörs på innerplan vid DM-tävlingar. Både kast och hopp sköttes perfekt varför N-E Athler rekommenderar Eksjö Södra som arrangörer vid kommande tävlingar.

Henrik Björkholm rapporterade från Stafett-DM i Kalmar 26/5:
Bara fem klubbar deltog, var fanns övriga Småland? Bra arrangemang i övrigt.

Jan Svensson rapporterade från UDM/Mini-DM i Tranås 16/6:
Det nya med fyra hopp och kast bör stämmas av vid ledardagarna. Kanske borde det inte vara avprickning 45min före start. Mycket bra tidsprogram.

Carl-Gustaf Nilsson rapporterade från DM 10000m i Oskarshamn 28/6:
Bra arrangemang med musikunderhållning. Några smärre missöden som kunde rättas till under loppet. Snabb och bra prisutdelning.

AnnLis Hellsten rapporterade från VDM dag 1 i Jönköping 6/7:
Trevlig och i stort sett OK tävling. Lite strul med prisutdelningen och det saknades nummerlappar vid 1500m så det var svårt för speaker och åskådare att se vem som var vem.

Mångkampen som skulle avgjorts i Kalmar 29-30/6 fick ställas in pga för få anmälda. Är flyttad till 5-6/10 med Kalmar SK som arrangör.

Ungdomskommittén

GM 13-14 år och distriktsmatchen 17år går samma helg. Ansvariga är, för distriktsmatchen Mikaela Wieslander och Henrik Björkholm och för GM Jan Svensson och Christer Persson.

Veterankommittén

Litet intresse för VEM i Tyskland. Olyckligt att GM och Kastfemkamp gick samma helg. Antalet deltagare i veterancupen ungefär som förra året.

Utbildningskommittén

Ekonomin är under kontroll. Från RF:s projekt "yngre ledare" har erhållits 7500,- som används vid ledardagarna i Nässjö. 30000,- ur Gustav V:s 90-årsfond används vid 17-årsmatchen i Värnamo. Under hösten hålls ungdomstränarkurs 10-14 år i Jönköping 19-20/10 och barnledarkurs 7-10 år i Lessebo 26/10. Ledardagarna hålls i Nässjö den 8-9/11.

Anläggningskommittén

Tävlingarna i Villstad hålls som planerat då arenan är så gott som klar. Inomhusidrott kan bedrivas i Kalmar från mitten av oktober.

Finanskommittén

Finanserna är under kontroll och budgeten hålls.

I övrigt beslutades att föreslå årsmötet att utnämna Tommy Ursby och Ove Davidsson till hedersledamöter.