030216     ÅRSMÖTE I JÖNKÖPING

16feb: Smålands Friidrottsförbunds 48:e SDF-möte (Årsmöte) ägde under lördagen rum på Scandic Hotel, Elmia i Jönköping. Årsmötet, under ledning av Börje Larsson, Värnamo inleddes med en prisutdelning för vandringspriser och utmärkelser. Svenska FIF:s förtjänstmedalj i silver tilldelades Arne Olsson och Bengt Järnhester medan Joel Svensson erhöll förtjänstdiplomet. Övriga pristagare hittas i vår kompletta förteckning över vandringspriser och utmärkelser. Vidare kan nämnas att tidigare styrelsemedlemmarna Tommy Ursby och Ove Davidsson utsågs till nya hedersledamöter.

Vid årsmötet fick förbundet också en ny ordförande efter Hans Fagher, som lett förbundet efter Ingvar Thomssons tragiska bortgång i början av 2001. Mannen som hädanefter skall leda förbundet heter Sven-Bertil Ritheim och kommer från Bottnaryd.

Efter möte och lunch var det dags att se elitseriehockey mellan HV71 och Brynäs, en match som dessvärre (tycker i varje fall jag) HV förlorade med 3-2 efter straffar.

- Läs det mer utförliga pressmeddelandet här.