030826    INTE BARA VM I HELGEN

26aug: Det var inte bara Carolina Klüfts VM-guld vi smålänningar kunde glädja oss åt i helgen. IFK Växjö är distriktets i särklass bästa förening som förutom flertalet elitaktiva med Carro i spetsen också kan visa upp en bred ungdomsverksamhet. Vid helgens Lag-USM i Huddinge blev Växjös lag svenska mästare och de som ingick i laget hittas här.

Vidare gick den Nordiska Juniorlandskampen i danska Odense med ett flertal aktiva från Småland. För grensegrar svarade Elin Wiik, Sommenbygden (800m) och Ida Glemne, Växjö (stav). Vidare kan nämnas att Färjestadens Nicklas Wiberg hoppade 7.16 i längd, dock i lite för stark medvind. Övriga smålandsresultat hittas i vår förteckning "I blågul dräkt".

Om vi återgår till VM så hade ju Växjö ytterligare en aktiv igång under söndagen. Camilla Johansson hoppade trestegskval och gjorde det bra men resultatet 13.87 räckte inte för final, det hade krävts en tangering av hennes nysatta svenska rekord.