FRAMGÅNGAR I TERRÄNG

17nov: Småland har haft framgångar i terräng, dels i Finland där Nordiska mäster-skapen avgjordes i Hamina och dels i USA vid kvalet i Provo (Utah) till den nationella finalen i amerikanska universitetsmäster-skapen (NCAA). I sistnämnda tävling lyckades Högbys Johanna Nilsson, genom vinst i det kvinnliga 6km-loppet återigen kvala in till den nationella finalen den 21/11 i Terre Haute (Indiana). På NM i finska Hamina blev det dubbla guld för Henrik Ahnström, Brittatorp i manliga seniorklassen (individuellt och i lag), i laget kompletterade bla klubbkamraten Lars Johansson (14:e ind.). Även i P19 tog det svenska laget guld där David Nilsson, Högby var 5:a. Växjös Sandra Fransson blev 7:a i F19 där laget tog hem en bronsmedalj.