Rikscupen, Grupp B - Växjös män vidare till Lag-SM
26 maj:
Idag avgjordes Rikscupen, som är kval till lag-SM, och Småland hade 4st deltagande lag i grupp B som arrangerades i Helsingborg. Kvalmatchen fungerar som så att vinnarna i de två grupperna går vidare till lag-SM den 14 juni och sistalaget flyttas ned till Götalandscupen. Småland har för första gången med tre lag i manliga gruppen, IFK Växjö, IK Sisu och IK Hakarpspojkarna. De sistnämnda är nya. På damsidan är det FI Kalmarsund som är med från Småland och de har varit nära att åka ned de senaste åren men har klarat sig kvar genom att bli 5a.
Resultatet utföll som så att IFK Växjös herrlag lyckades vinna kvalmatchen på 79,5p före Mölndals 70,5p och Växjö har därmed både ett herr & damlag klart för Lag-SM. Damlaget var ju som SM-2a i fjol redan direktkvalificerat.
Det gick även bra för övriga Smålands-lag, som alla lyckades hålla sig kvar i Riksserien. Sisu & Hakarpspojkarna 4a och 5a på 58p resp. 57p. Kalmarsunds damlag hade dock ingen större marginal utan klarade sig även i år kvar med nöd och näppe efter 47,5p jämfört med Tjalves 46p.

MÄN     KVINNOR
IFK Växjö 79,5p   Ullevi FIK 83p