Finalen i DM för klubblag avgjord
3 sep:
Villstads GIF arrangerade igår finalen i Lag-DM. Hakarpspojkarna var enda förening som lyckades få med både sitt manliga & kvinnliga lag på medaljplacering, ganska överlägsen seger på damsidan med 98,5p och 3a på herrsidan med 85p. Riktigt jämnt i toppen på herrsidan där IK Sisu vann på 89p, endast 0,5p före IFK Växjö som är 2a på 88,5p och sen då Hakarpspojkarna ytterligare några få poäng bakom. Även på damsidan är det riktigt jämnt efter Hakarpspojkarnas klara seger, 2an-5an noteardes alla för mellan 70p och 78p. Oskarshamns SK var den som hade marginalerna på sin sida och är 2a på 78p, och även här skiljde endast 0,5p bak till 3an FI Kalmarsund på 77,5p. IFK Växjö och Hovslätt några få poäng utanför pallen med 72,5p resp. 70p.