AKTUELLT: SDF-möte, IGM & Anmälda till Lag-DM 2008
28 feb:
Till höger under "Aktuellt" så placeras regelbundet olika typer av upplysningar och material kopplat till aktuella händelser. Detta är någon form av komprimerad variant av att skriva upplysingarna i form av notiser med länkar i, och som kortfattat kan ligga högst upp på sidan i flera veckor.
För närvarande är det extra mycket som "är aktuellt". Smålands FIF har SDF-möte (årsmöte) nu på lördag i Ljungby (även styrelsemöte på fredagen) och i samband med detta kan man då klicka fram Kallelsen, som också skickats ut till föreningarna, vilka Priser som kommer delas ut på mötet, vilka Deltagare från bl.a. de olika föreningarna som anmält sig till mötet, samt Föredragningslistan som beskriver vad som kommer tas upp på mötet.
Sen närmar sig IGM 13-14år som går i Linköping den 15-16 mars. Martina i Ungdomskommittén vill ha anmälan senast imorgon fredag. Man anmäler sig alltså genom SmFIF. Läs mer om detta i Inbjudan/PM för IGM, där även info tillkommit idag ang. boende/mat-alternativ. En sammanfattning med svar/kommentarer på de frågor & synpunkter som kommittéen fått in på senaste tiden finns också med, dessa handlar huvudsakligen om kvalgränserna.
Mer aktuellt för närvarande är att anmälan till 2008 års DM och UDM för klubblag gick ut här om dagen. 117st lag är anmälda (sammanställning), vilket faktiskt är exakt lika många som i fjol.
Kan också passa på att nämna att vår Årsberättelse 2007 trycktes förra veckan och den finns nu upplagd i arkivet här på hemsidan tillsammans med annat material.