UDM 17,16,15 dag 1 i Villstad och dag 2 i Alvesta
3 juni:
I helgen gick UDM för 15-17åringar uppdelat på dag 1 inlagt i DoWin Cup i Villstad och dag 2, inlagt i Virdaspelen i Alvesta. Deltagandet var tyvärr klent generellt, sämst var det i P17-klassen i Villstad där det bara blev totalt 3st starter, ingen start alls i 7 av 9 DM-grenar man inbjudit till. Totalt för helgen 218st starter (278st i fjol), detta blir då ett snitt på 2st starter/DM-gren och endast var tredje DM-gren hade 3st medaljörer. Det finns många fler aktiva än såhär och vi önskar att dessa i högre grad deltar på våra DM-tävlingar, föreningsledare och tränare har ett stort ansvar i denna fråga utöver de aktiva själva.
Bland föreningar var det IK Sisu som med 48p samlade ihop flest medaljpoäng (3,2,1), IFK Växjö var precis bakom på 46p och Tranås AIF var tredje bästa förening med 38p. Detta innebär bl.a. att IFK Växjö drygar ut sin ledning i toppen på Eric Walls vandringspris, IK Sisu passerar både Kalmarsund och Tranås och går upp på 4e-platsen, samt flera andra mindre hopp upp och ner längre ner i listan.