IJDM 19, IUDM 17, 16 i Karlskrona
23 feb:
I helgen hade 16-19åringarna sitt inomhus-DM inlagt i KA2-spelen i Karlskrona. Antalet starter blev 127st, vilket faktiskt är 1st start mer än ifjol, om man bortser från de 15st som sprang 400m då den sträckan inte ingick ifjol då tävlingen gick i Växjö. IK Hakarpspojkarna blev bästa förening trots lång resväg uppifrån Jönköping, 6st guld, 9st silver, 9st brons och 78p till Eric Wall plockade de hem, bra jobbat! Även Eksjö Södra IK som inte brukar vara uppe i smålandstoppen i jämförelser föreningarna i mellan gjorde riktigt bra ifrån sig och är näst bäst med 6st guld, 6st silver, 7st brons och 60p. FI Kalmarsund & IFK Växjö kommer därefter med 42p resp. 41p.
Victoria Johansson, Tranås AIF Matilda Berglund, IFK VäxjöAv resultaten kan nämnas en tuff fajt mellan Tranås Victoria Johansson (t.v.) och Växjös Matilda Berglund (t.h.) i F17 kula. Båda persade med 13.98, vilket ger dem en delad 2a-plats på svenska årsbästalistan, titeln som IUDM-mästare gick till Victoria pga bättre 2a-resultat. Victoria vann även 60m häck, höjd och längd.
Utanför DM-tävlingarna och i KA2-spelen kan också nämnas att Nicklas Wiberg vann M höjd på 2.12 (pers: 2.13) och Carro vann K 60m på 7.62 (0,01 från årsbästat).