Distriktsmatchen 17år inställd. DM-arrangörer klara
4 juni:
Flera nyheter på arrangörsfronten framöver. Inleder med den tråkiga nyheten att Västerviks IF tyvärr avsäger sig arrangörsskapet av Distriktsmatchen för 17åringar, som var tänkt att gå om bara några veckor, den 22 juni. Att hitta en ny arrangör på så kort tid känns orealistiskt, därför ställs matchen in. Naturligtvis främst tråkigt för de aktiva, tidigare års matcher har varit uppskattad av de aktiva. Orsaken till att Västervik avsäger sig arrangörsskapet är brist på funkionärer. Att de skulle behöva funktionärshjälp utifrån var klart från början, men en viss andel måste ändå finnas lokalt som kan arbeta med förberedelser dagarna innan tävlingen. Smålands FIF får också ta på sig en del av ansvaret för denna miss då vi säkert kunnat vara tydligare redan från början vilka krav som kommer ställas på Västervik när de accepterade att ta arrangemanget.

Fler nyheter - nu positiva - ang. kommande arrangörer, är att de tre DM-arrangörer som tidigare saknat arrangör nu till stor del är lösta.
Stora DM + UDM 12-14år (4-5 juli) = Högby IF
UDM klubblag Kval 2 (23 aug*) = prel. IFK Växjö + IK Sisu
Lag-DM-finalen (19 sep) = prel. Eksjö Södra IK / IFK Växjö

* Växjö kör en vardagskväll istället