Deltagare vid SDF-mötet.

Smålands FIFs SDF-möte på Ljunga Park Hotell i Sävsjö
7 mars:
Igår hade vi vårat 55e årsmöte som samlade 17st olika föreningar och sammanlagt 40st personer (deltagarlista). En inledande parentation för Växjös avlidne stavhoppare Birger Hultqvist, och den vanliga Prisutdelningen kom också tidigt på dagordningen. Leif Karlsson fick som mötesordförande leda resten av mötet. Verksamhetsberättelsen 2009 kunde dessvärre inte bläddras igenom då den blivit försenad och kommer skickas ut senare, vilket vi beklagar, fortfarnde dock med samma möjlighet att komma med synpunkter, rättelser & tillägg som sammanställs i en förtecknin. Förvaltningsberättelsen godkändes dock av mötet, som bl.a. innehöll plus 93 tusen för fjolåret, revisorn hade inget att anmärka på utan tillstyrkte att styrelsen skulle beviljas ansvarsfrihet, vilket mötet också gjorde.

Prisutdelning, där bl.a. Anders Grönvall från IK Hakarpspojkarna fick ta emot Poängjakts-diplom som segrare på både dam och herrsidan, varav deras 26.352p på damsidan är högsta poängsumman genom tiderna i Småland. Näst högsta hade de själva ifjol, sen kommer IFK Växjö med 26.046p från 1999.

Fortsättningsvis så gick man igenom Verksamhetsplanen för 2010, där avdelningarna Statistik och Anläggningar skapade lite mer diskussion. Vår statistiker Kettie Gustavsson som gjort ett enormt arbete för SmFIF genom åren slutar nämligen nu och hur man ska lösa statistikarbetet då framöver är en svår nöt att knäcka. STORT TACK till Kettie hur som helst för den tid som varit och allt jobb du (och Gösta) lagt ner. När det gäller anläggningar var det en järnvägsbank i Ljungby som skapade diskussion, då den (tillsammans med överklagningar) sätter käppar i hjulet för de mycket efterlängtade allvädersbanor som politikerna egentligen redan har beslutat ska byggas.

Därefter klubbades budgeten igenom, inkl. Service-avgift, innan man övergick til Valen. Vår ordf. AnnLis Hellsten fick förnyat förtroende, liksom Carl-Gustaf Nilsson i styrelsen. De tre styrelseledamöterna Arne Olsson, Tommy Ursby och Thomas Borglin accepterade dock ej omval vilket löstes med att minska styrelsen med en person, samt plocka in Eva Persson från Jkpg/IKHP som ersättare till Arne på utbildningsposten och Ronny Krönvall som övrig ledamot. Liksom till Kettie riktade mötet och SmFIF i allmänhet ett STORT TACK även till Arne, som dock kommer finnas kvar lite vid sidan av och stötta Eva/SmFIF i alla fall något år. Tommy finns också kvar en del som regelansv. i TÄK och ordf. i Anläggningskommittén. Dessutom sitter han faktiskt också halvt om halvt kvar i styrelsen i egenskap av Hedersledamot. Övriga i styrelsen, Anders Andersson, Mikael Johansson och Ove Davidsson sitter kvar på ett år till. Revisorna Öhling & Ekenmo omvaldes, liksom Leif Karlsson och Monica Eneros i valberedningen, däremot får de sällskap av Ingvar Ellbring istället för Henrik Björkholm.

Till svenskans årsmöte i Falun 27-28 mars, där Småland gemensamt har 11st ombud, valdes Johan Anicic, Mats Malmlind och Katarina Andersson från IFK Växjö, Suzanne Wiberg från FI Kalmarsund, Katarina Söderbäck från FIK Färjestaden, Monica Eneros från Kalmar SK, Katarina Nilsson från Högby IF, Kjell Nilsson från Oskarshamns SK, samt AnnLis Hellsten och Markus Andersson från Smålands FIF. En plats kvarstår, vilket styrelsen fick i uppdrag att lösa. Mötet gav liksom tidigare år även styrelsen i uppdrag att plocka fram ombud till Smålands IFs/SISUs årsmöte 16 april i Jönköping.

Sen avslutades mötet ganska punktligt kl. 13.01 och lunch väntade, därefter konstituerande styrelsemöte. Styrelsen och UC-styrgruppen hade även haft möte på fredagskvällen.

Tillhörande dokument
* Kallelse
* Föredragningslista
* Röstlängd
* Prisutdelning
* Beträffande valen
* Resultat-09 & Budgetförslag-10
* Förslag till Service-Avgift
* Deltagarlista

Styrelsemöte på fredagskvällen.

Nya styrelsen: Anders, Eva, Mikael, AnnLis, Ronny och Ove.
Calle saknas (Mångkamps-ISM)

Nya veterankommittén: Sven-Eric, Monica, Ronny, AnnLis och Ingvar Ellbring.
Arne Lundblad saknas (Vasaloppet) och Göran Graberg.

Ljunga Park Hotell i Sävsjö.