Verksamhetsberättelse 2009 äntligen klar, men lite tunnare
31 juli:
Vid årsmötet i våras fanns ingen Verksamhetsberättelse för det gångna året att presentera, som man ju alltid brukar. Pinsamt, främst för nye kanslisten Markus Andersson som nu bl.a. tagit över ansvaret för V-ber från vår tidigare kanslist Herbert Jobäcker, men som för sent insett hur omfattande vår V-ber faktiskt är och att man bör göra en hel del sammanställningar redan under hösten & vintern (vilket nu kommer göras inför 2010:an). Sen efter mötet "var det ändå redan för sent" och massa annat har hela tiden kommit i mellan. När den tillslut skulle klämmas fram innan tryckeriet gick på semester fick ett antal statistik-sidor i mitten skippas för att få fram något färdigt för att tryckas. Ambitionen är dock att återinföra det mesta av detta i 2010 års version.
Ett tryckt ex. är nu påväg med posten till alla föreningar, enskilda engagerade i Småländsk friidrott, övriga 22st SDF, Svenskan, Smålandsidrotten, m.f. Fler ex. finns upptryckta och går bra att få kostnadsfritt, exempelvis bör föreningar som beställer många kalendrar också ha ett flertal ledare som är intresserade av SmFIFs V-ber. Markus kommer ha med sig ett större antal till VSM i Högby nästan helg och Stora DM+UDM dag 2-3 i Villstad sista helgen i aug. Den finns också i digital version (PDF 2Mb), vilket även äldre årgångar gör i Arkivet.