Kalendern 2011 klar
5 april:
Inom några dagar kommer SmFIFs Kalender 2011 vara tryckt och den delas främst ut vid Terräng-DM i Kalmar nu på lördag. Enskilda personer och klubbar som ej beställt får ett ex gratis skickat med posten. Som synes pryds framsidan av vår senaste SM-mästarinna, Ljungbys Lisa Linnell, och även om det mesta innehållet handlar om en uppdatering av alla fakta till gällande för 2011 finns två nyheter mot slutet av Kalendern: Ungdomsmärket på sid 52 och DM-rekord för seniorer sid 70.

Redan nu några tillägg/rättelser angående Lag-UDM: Wärnamo deltar med 1st lag i F13 & F11, Oskarshamn med 1st i F11, och kompensationsregeln för hur många lag som går vidare till final från Norra respektive Södra kvalgruppen har blivit lite fel. F13 - ej P13 - är klassen där det är ungefär lika många lag i båda grupperna och plac 1,2,3 går vidare till final, som vanligt. I P13, P11 & F11 är det däremot ungefär dubbla antalet lag i Norra, vilket gör att plac 1,2,3,4 från Norra och plac 1 & 2 från Södra går till final. (PS, flera klubbar tänkbara för placering Södra gruppen har uttryckligen bett om att få vara med i Norra, därav detta upplägg istället för att försöka "tvinga" dem att vara med i Södra gruppen).