Lördagsträningar i Tipshallen, intresserad?
16 sep:
En ny inomhussäsong närmar sig och vi funderar nu på om vi ska fortsätta med att hyra Tipshallen i Växjö på lördagseftermiddagar för att Smålands friidrottsföreningar ska få tillgång till bra träningsmöjligheter inomhus när snö, is & kyla rådet utomhus och alla inte har egna inomhushallar. Tanken har varit att SmFIF sköter administrationen med bokningar och tar den totala hyreskostnaden, men att sen klubbarna täcker SmFIFs kostnader i form av avgifterna 2000kr/säsong eller 500kr/gång.

C-hallen har 8st 120m-banor för häck eller slätlöpning (IDM mångkamp-10).

Tyvärr har intresset varit för lågt, i vintras gick hyran totalt på 15 tusen, medan Wärnamo SK, Ljungby FIK och Alvesta FI betalade 2000kr för hela säsongen och IK Sisu 500kr för ett tillfälle. Dvs SmFIF får inte ens in halva kostnaden.

Nu ställer vi frågan inför inomhussäsongen och är inte intresset större än såhär blir det inget i vinter. Ni som har betalat tidigare kan både fundera på om ni vill vara med för nuvarande avgift, och om den skulle ökas till 3000kr/säsong och 800kr/gång. Det ökar ju chansen att vi kan fortsätta även om fler klubbar inte skulle komma. SmFIF måste inte gå runt helt och hållet på detta och absolut inte göra någon vinst, men större grad av självfinansiering vill vi ha från klubbarnas sida om vi ska fortsätta.

Frågan har mailats ut till A-klubbarna och svar behövs SNARAST då det är hög tid att börja boka nu om det ska bli något.