Smålands-Bästa 2011 klar
9 jan:
Nu är fjolårets årsbästa-statistik klar och ihop-redigerad till en Smålands-Bästa 2011 som är skickad till tryckeriet. I webbversionen är bilderna i sänkt upplösning men i färg, den tryckta kommer som vanligt vara svart-vit invändigt, omslaget i färg. För de klubbar som beställt kommer den bl.a. delas vid IUDM-IJDM i Växjö 21-22 jan. Priset höjs för första gången sen 1990-talet från 25 till 35kr då beställningarna minskat och vi fått svårt att täcka kostnaderna. Upplagan blir i år 500st och de flitigaste klubbarna på att beställa är Hovslätt 40st, Oskarshamn 30st, Tranås 26st, Högby & Kalmar 25st och sen sex klubbar på 20st. Tryckkostnaden skiljer ganska lite mellan 500 och 7-800st som för några år sedan, så vi skulle gärna sprida mer statistik ut i Småland, men ett lägre pris bygger ju på att föreningarna också beställer fler. Kanske ha ett relativt högt grundpris för de tio första man beställer, och därefter ett lägre styckpris?