Nu (20 okt) startar Lördagsträningarna i Telekonsult Arena
14 okt:
UC Småland har tidigare år hyrt Tipshallen i Växjö på lördagar mellan kl. 14-16 för att i sin tur erbjuda klubbarna att träna inomhus med bra förutsättningar, alla har ju inte tillfredställande möjligheter på hemmaplan. Numera är det den väldiga lyxhallen Telekonsult Arena som gäller, och trots uppgraderingen kommer kostnaderna bli ungefär densamma, vilket innebär oförändrade avgifter för er klubbar, nämligen 3000kr för hela inomhussäsongen eller 500kr/gång.

Tvärt om kommer ni faktiskt få lite mer träning för pengarna, inte bara i möjligheter i hallen utan även i antal tillfällen då lördagsträningen kommer bli avbokad mer sällan i och med att mindre aktiviteter som utbildningar eller annat ryms i hallen samtidigt som ni tränar. Några avbokningar blir det dock, exakta datum återkommer vi med och det kommer också finnas på UC Smålands sida till höger här på hemsidan.

Hör av er till markus.andersson@smfif.se vid intresse. Jag skickar faktura på avgiften och meddelar IFK Växjös Jan Sandberg som skickar er en nyckel/blipp med posten.