Terräng-DM, Nässjö
28 april:
Igår arrangerade IK Sisu Terräng-DM i Nässjös kuperade hembygdspark där det blev en knixig 1km-varvbana. Tur med vädret hade man, regnskurarna kom direkt efter sista prisutdelningen. Antalet deltagare var lite färre än tidigare år.

Vid Terräng-DM brukar SmFIF alltid dela ut vår faktakalender till de klubbar som beställt, denna har nu precis kommit ut i årgång 2013. Även A5-häften med Inomhusstatistik 2013 delades ut. Dessa kostar 30kr/st respektive 20kr/st, plus eventuellt porto. Beställningar går fortfarande att göra till markus.andersson@smfif.se Man kunde även kostnadsfritt plocka till sig valfritt antal exemplar av vår Verksamhets-berättelse 2012 och Sveriges Löparkalender 2013.

Manliga starten vid vattentornet i Nässjös hembygdspark.

Bästa klubb blev som vanligt Högby IF med 91,5p till Eric Walls vandringspris. Detta bl.a. efter att David Nilsson vunnit individuellt på manliga sidan, de tog hem båda seniorlaggulden plus bronsen, och båda veteranlaggulden. Lagguld även i P19 och P13, därtillförstås många individuella medaljer, totalt 27st. Näst bästa klubb blev IK Sisu själva med 34p (därefter lucka ner till 13p för tredje bästa klubben) som var 2a-3a på manliga sidan med Martin Lundqvist och Frederick Karlsson, samt tog därmed inte oväntat hem lagsilvret. På damsidan vann Glasrikets Terese Friman. Foton kommer under måndagen.

Medaljörerna på damsidan: Tvåa Stina Petersson IK Hakarpspojkarna, etta Terese Friman Glasrikets RC och trea Annika Bardh, SK Graal.