Lag-SM-kval - Växjös damer till final
13 maj:
Igår inleddes arenasäsongen utomhus på högre nivå i form av första SM-tävlingen utomhus, nämligen Lag-SM-kval där IK Ymer i Borås arrangerade matchen för Grupp B. Så många som fyra Smålandslag deltog, varav IFK Växjö med både herr- och damlag, varav det senare vann klart på 82p (GoIF Tjalve närmast bakom på 69p) och är därmed klara för Lag-SM-finalen 6 juli i Halmstad. Det blir första Lag-SM-finalen på tre år för IFK-tjejerna, som har flera Lag-SM-guld på meritlistan tagna för sisådär tio år sedan. Herrlaget slutade nu på en fjärdeplats med 67p, inte mer än 8p upp till Tjalve som vann.

IFK Växjös damlag vann klart och är klara för finalen. Foto: IFK Växjö.

Hovslätts IK och Tranås AIF har också damlag på denna nivå, HIK slutade fyra på 56p medan TAIF tyvärr blev sist på 51p och åker därmed ner till Götalandscupens division 1 till nästa år.