Styrelsen har varit på träningsläger
13 okt:
"Träningsläger för styrelsen" är en satsning SmålandsIdrotten kör sen något år tillbaka, den riktar sig till både föreningar och SDF som vill vässa sitt styrelsearbete, och innehållet handlar om kurser, föreläsningar, erfarenhetsutbyte, extra möten då man med eller utan processledningsstöd av SmålandsIdrotten kan diskutera föreningens/förbundets verksamhet lite mer på djupet. Smålands FIF deltar nu i detta.

Fredag - lördag har nu varit en gemensam träff i Nässjö för alla klubbar och SDF som är aktuella i satsningen, en föreläsning på fredagskvällen av Pär Johansson om "Att bli sedd, behövd och tagen i anspråk" innan middagen inkl. underhållning av Stubbe Wahlberg. På lördagen klämde vi in ett styrelsemöte på morgonen innan RF:s Peter Eriksson gick igenom historia och innehåll för "Idrotten vill". Därefter fick man välja mellan "Inspirerande projekt" av Nässjö basket eller Ledarrekrytering / Ledarvård av Ann-Louise Carlsson. Samtidigt kördes ett introduktionspass inom satsningen "Ledarakademin" som gäller yngre personer engagerade i olika SDF, bl.a. vår kanslist Markus, och handlar om utbildning, föreläsningar, studiebesök och liknande. Därefter lunch följt av en föreläsning av Tina Törner med temat "Positivt tänkande och personlig utveckling".