Castoramaperioden halvvägs - Inoff Sm-rek igen av Fanny!
16 sep:
Lördagen 22 aug och nio helger fram t.o.m. söndagen 18 okt pågår årets Castoramaperiod där klubbarna uppmuntras att arrangera egna klubbtävlingar och rapportera in resultaten till Smålands DM i Castorama och SFIFs resultat- sammanställning. Ifjol arrangerade så många som 14st olika Smålandsklubbar 36st tävlingar och i dessa körde 183st olika aktiva 235st serier! Mest aktivitet brukar det vara mot slutet av perioden, men några har redan kommit igång i år. Bl.a. arrangerade IFK Växjö en Castorama igår där Fanny Roos putsade sitt inofficiella Smålandsrekord med några poäng till 3.422p vilket hon är Sverige-femma genom tiderna med! Fannys fina serie bestod av kula 16,23 - spjut 38,97 - diskus 46,04 - slägga 47,08.

Deltagare i Växjö 15 sep. Från Småland har vi Fanny Roos tvåa fr.v. och Theodor Ahlström (kastade med ungdomsredskap) längst t.h. Hässelbys Ida Storm längst t.v. har också ursprung i Nybro. Foto: Fredrik Ahlström.