Rapport från Temaveckan 7-13 september
24 sep:
Ifjol hade vi premiär med en Temavecka i maj medan den i år låg i september med Finnkampen som avslutning. Under denna vecka får friidrotten extra uppmärksamhet i media och kanske gör allmänheten mer intresserade av friidrott. Tanken med Temaveckan är alltså att föreningarna visar upp sig, sin verksamhet och låta nya intresserade att "prova på friidrott", vilket både kan leda till nya aktiva men också framtida ledare i föreningen.

Antalet aktiviteter var färre i år, men bl.a. följande har genomförts av våra föreningar runt om i Småland:

• 3/9 (dvs redan innan Temaveckan) körde Oskarshamns SK "Happy Mil" med många deltagare som sprang på idrottsplatsen.
  • 7/9 prova på i Nässjö ett 20 tal deltagare
  • 7/9 klubbmästerskap i Sävsjö
  • 11/9 friidrotts dag prova på med Bjurbäcks skolan Emmaboda på Skruvs IP med 120 elever
  • 12/9 första deltävlingen mellan Kalmar – Hinden – Skruv på Skruvs IP
  • 13/9 andra deltävlingen i ostkampen mellan Södra Vi – Oskarshamn – Västervik – Ruda i Ruda
  • 13/9 Karlskronaspelen i Karlskrona
  • I Habo arrangerades (se bild nedan) en medlemskväll 10/9 där dryga 120 personer samlades för att grilla korv, prova olika friidrottsgrenar, få information om föreningen och ha trevligt tillsammans.