GM-läger i Växjö med ca: 100st aktiva födda 2003-2004

31 okt:
Under lördag-söndag har vi kört vårat stora såkallade GM-läger i Växjös Telekonsult Arena, lägernamnet baserat på att det vänder sig till aktiva i aktuell GM-ålder kommande säsong (egentligen oavsett om man sen deltar på GM eller ej). Ungefär 100st aktiva från närmare 20st klubbar deltog, vilket är ett väldigt stort antal ungdomar, även om det är några färre än ifjol. Lägerledarna gjorde ett bra jobb med att hålla koll på, instruera, förklara och hjälpa de stora grupper aktiva det blev.

Huvudansvariga har Michael Pettersson och Hedvig Nykvist varit, hjälpt till som ledare har även Fanny Roos, Erica Honeth, Yuan-Zhong Wu och Malin Citess gjort. Anna Wessman höll även i en föreläsning/presentation på lördagseftermiddagen och Markus Andersson var där och tog foton under lördagen.

Enligt helgens program inleddes lägret på lördagen kl. 10 och slutade söndag kl. 16. Båda dagarna innehöll träningspass förmiddag och eftermiddag, där passens innehåll varierade från friidrottens olika grenar, allmän friidrottsträning som teknik, styrka, reaktion m.m. och även allmänna lekar. På söndagen hölls även info om GM och lördagskvällen gav sig alla aktiva ut i närheten av arenan och körde stadsorientering, som innebar att de aktiva delades in i tio lag och fick uppdrag att gå omkring i arenans närområde och ta foton med mobilen på diverse saker inkl. friidrottstema, t.ex. ett gruppfoto med laget + Växjöbor som "stöter kula på Biltemas parkering". Därtill fanns ett gäng extrauppdrag. Alla foton skickades in till ledarna, som poängsatte, och till slut utsåg ett vinnarlag.