Lag-DM, Nässjö - Överlägsna segrar av Sisu & Hovslätt
16 sep:
Igår arrangerade IK Sisu Lag-DM i Nässjö. De har själva en lång tradition att ställa upp med ett herrlag i denna tävling och gjorde det även igår med stor framgång, överlägsen seger på 57p blev utfallet. Även på damsidan blev det en överlägsen seger som Hovslätts IK tog på 91p, även de har en tradition att ställa upp med lag, oftast både manliga och kvinnliga men de har varit starkast på damsidan där årets seger nu blev 6e raka!

Pallen K: Högby IF 2a, Hovslätts IK 1a, Habo FIF-04 3a. Foto: Calle Nilsson.

En till förening som brukar delta flitigt i lagsammanhang är Högby IF, de har tidigare vunnit på herrsidan åtta raka år 2010-2017 men fick nu alltså ge sig för arrangörsklubben. De knep dock precis silvret före Hovslätt i avslutande stafetten, 44p vs 43p. Då Högby även tog hem silvret på damsidan var det ändå en framgångsrik dag för Kalmar/Ölandsklubben. Bronset på damsidan var det också fajt om ända till slutet mellan Habo FIF-04, Ljungby FIK och IK Sisu, endast 1,5p skiljde dem tre till slut! 57,5p - 56,5p - 56p. Ställde upp med dubbla lag gjorde även IK Hakarpspojkarna, slutade 4a & 6a.

Pallen män: Högby IF 2a, IK Sisu 1a, Hovslätts IK 3a. Foto: Calle Nilsson.

Resultaten är ännu preliminära, och med så liten poängskillnad i flera fall kanske t.o.m. någon placering ändras.