Klubblag män till finalen i Växjö
den 25 augusti

Från Norra gruppen. Arr: IK Sisu i Nässjö den 13/5
Resultat av kvalmatchen

1. IK Sisu 95 poäng till final
2. Villstads GIF 85 " till final
3. Tranås AIF 72 " till final 7.469 p
4. Habo IF 65 " 6.594 "
5. Hovslätts IK 57 " 6.713 "
6. Lekeryd-Svarttorp SK 41 " 5.013 "
7. Bottnaryds IF 31 " 3.256 "
8. Jönköpings AIF 25 " 2.858 "

Från Södra gruppen. Arr: Oskarshamns SK i Oskarshamn den 13/5
Resultat av kvalmatchen

1. Skruvs IF 57 p till final
2. Kalmar SK 45 " till final
3. Södra Vi IF 43 " 7.252 p
4. Oskarshamns SK 38 " Till Final 7.310 "
5. Högby IF 22 " 4.670 "

Ettan och tvåan kvalificerade till final. Därefter de två lag som erhåller störst antal poäng efter int. Poängtabellen av år 1962.
Anm. I Nässjö hade man sex försök i grenarna längd, kula, diskus och slägga efter det att klubbledarna och de aktiva önskade ha detta. Enligt styrelseproto-koll från sammanträde den 12/3 99 skulle det f..o..m i år vara endast fyra försök. I Oskarshamn hade man efter de bestämmelserna.
Vid uträkning av poängen för de klubbar som kom efter de två främsta så har räknats bort försök 4 och 5 i Nässjö.
Det tycks vara ett allmänt önskemål att man bibehåller sex försök i ovannämnda grenar från klubbarnas och de aktivas sida. Önskemål har framkommit att man i finalen har sex försök. Här gäller att klubbarna hör av sig ifall detta önskemål står kvar från de klubbar och aktiva som gått till finalen. Om det är samma när det gäller kvinnorna skall även där framkomma önskemål om ev. ändring från klubbarna och de aktivas sida. Vid finalen kommer ytterligare tresteg att omfattas av endast fyra försök.

För kvinnorna är det i år final direkt för anmälda lag vilka är följande:
FIK Färjestaden
Hovslätts IK