Friidrottscentrum Växjö

Mobil 070-650 23 94 Fax 0470-103 56

E-mail: fredrik_ahlstrom@hotmail.com

Heltidsvikariat som ”Friidrottskonsulent”

Friidrottscentrum (FC) Växjö söker en ny medarbetare för att efterträda Fredrik Ahlström som börjar arbeta med friidrottselever på Växjö Fria Gymnasium.

Tjänsten gäller ett vikariat på heltid under perioden 9/8 -04 till 8/8 -05, och ett ev. senare tillträdesdatum kan diskuteras. Vår ambition är också att kunna förlänga denna anställning.

FC Växjö är ett samarbete mellan Smålands och Blekinge Friidrottsförbund. Arbetsuppgifterna sätts upp tillsammans med dessa bägge distrikt, och handlar mycket om utbildning och ungdomsverksamhet. En viktig uppgift är också det erbjudande vi ställer till föreningarna, där de själva kan styra vilken hjälp de vill ha. Det kan bli frågan om tränarhjälp, föreningsutveckling m.m. m.m.

Vi söker Dig som tror dig klara av arbetsuppgifterna ovan. Det handlar om att administrativt hålla ihop helheten, samt att själv kunna hålla i en del av träningarna och utbildningarna. Du bör också vara stationerad i Växjö.

Din intressesanmälan vill vi ha senast 28/6 till Fredrik Ahlström, se ovan, dit det också går bra att ställa eventuella frågor. I din intressesanmälan gör Du en kortfattad beskrivning av dig själv.