Ingvar Thomsson enhälligt omvald

Smålands Friidrottsförbunds ordinarie SDF-möte år 2001- det 46-e årsmötet i ordningen har ägt rum på Vrigstads Värdshus. Därvid omvaldes Ingvar Thomsson, Kalmar enhälligt till förbundets och styrelsens ordförande.

Nya i styrelsen blev Jan Svensson, Huskvarna, som blir bas för ungdomskommittén och Mikaela Wieslander, Växjö, som närmast får föra de aktivas talan i styrelsen, då hon är i hög grad aktiv- innehar f.n. svenska juniorrekordet i spjut, som hon noterade under fjolåret med det fina resultatet 49,13.

Omvald i styrelsen blev Tommy Ursby, Växjö som basar för tävlingskommittén. Kvarvarande i styrelsen, valda på ytterligare ett år, är Hans Fagher, Värnamo, kassör, AnnLis Hellsten, Oskarshamn som vid det konstituerande sammanträdet valdes till förbundets vice ordförande och Arne Olsson, som håller i utbildningen.

Så har inomhussäsongen kommit igång och Stora DM och de allra yngstas DM inomhus har avverkats. Nu stundar SM-tävlingar inomhus framöver och alla våra aktiva önskas Lycka till där!

Vi skall ge ut den årliga KALENDERN och vi uppmanar alla föreningar att se till att deras aktuella adresser skickas in till kansliet- senast den 1 mars. Även ni enskilda i kommittéer och tränare mfl. som är upptagna med namn , adress osv i kalendern uppmanas att se till att uppgifterna är aktuella. KALENDERN innehåller bl.a. föreningsförteckning med adresser, tävlingsprogram 2001 och Smålandsrekord i alla åldersklasser.