020121     RAPPORT FRÅN ÅRSMÖTET

21jan: Distriktets SDF-möte (Årsmöte) ägde rum lördagen den 19/1 på Hotel Hulingen i Hultsfred. Hedersledamoten Gösta Eklöf ledde för 20:e gången årsmötet. 35 st ledare från 13 föreningar var på plats, vilket väl får anses vara rätt dålig uppslutning. Flera föreningar med bred verksamhet hade ingen representant på plats. Hans Fagher, Värnamo, som varit tillförordnad ordförande efter Ingvar Thomssons bortgång, valdes till ny ordförande och står även kvar som kassör. Årsmötet inleddes med en prisutdelning.

EKONOMI
Balansomsättning 935 343,55 exkl. utbildningssidan som ekonomiskt förvaltas av Smålands Idrottsförbund. ÅRETS RESULTAT: Förlust 33 774,78. Budgeterad förlust:
29 000,-.

VERKSAMHETSPLAN
För år 2002 lämnades av Ungdomskommittén, Tävlingskommittén, Veterankommittén, Utbildningskommittén och Finanskommittén.

TÄVLINGSPROGRAMMET
I traditionell stil med ett omfattande DM-program, ungdomstävlingar och seniortävlingar samt flera långlopp. Föregående år hade Småland tre storarrangemang: Stora SM i Växjö, Mångkamps-SM i Värnamo och Götalandsmästerskap för ungdom i Kalmar.
Kommande år endast ett storarrangemang, nämligen Lag-SM finaler för Män och Kvinnor (med hela den svenska eliten) i Växjö tisdagen den 9 juli. Speciellt intressant eftersom IFK Växjös damlag är titelförsvarare.

FRIIDROTTSCENTRUM I VÄXJÖ
Drivs i normal omfattning med Fredrik Ahlström som anställd och Jan Bengtsson som ordförande.

VALEN
Ordförande:
Hans Fagher, Värnamo valdes till ordförande. Hans har föregående år varit tillförordnad ordförande efter Ingvar Thomssons bortgång i februari månad.
Omval/Nyval i Styrelse på 2 år: Arne Olsson, Hovmantorp, Annlis Hellsten, Oskarshamn, Henrik Björkholm, Kalmar.
Nyval 1 år (Kompletteringsval efter Tommy Ursby, Växjö, som avgår under mandatperiod): Carl-Gustaf Nilsson, Kalmar.
Kvarstående, valda på 2 år 2001: Mikaela Wieslander, Växjö och Jan Svensson, Huskvarna.
Revisorer: Anders Öhling, Nässjö och suppleant Mats Svensson, Alvesta. Dessutom DF-revisor från Smålands Idrottsförbund.
Valberedning: Thomas Borglin, Värnamo (ordförande), Bo Björkholm, Kalmar och Ingrid Bjelm, Jönköping.

Styrelsen har under helgen haft sammanträde fredag kväll, lördag förmiddag samt lördag kväll.

PRISUTDELNING VID SDF-MÖTET DEN 19/1

Smålands FIF:s Spec.plakett:

Nr 66 Rolf-Inge Torstensson, Eksjö Flerårigt arbete inom sin förening och Smål FIF:s tävlingskommitté
Nr 67 Göran Graberg, Stensjön Flerårigt arbete inom sin förening
Nr 68 Leif Samuelsson, Växjö Flerårigt tävlingsledararbete inom sin förening
Nr 69 Erica Mårtensson, Växjö Utomordentliga tävlingsinsatser, bla SM-seger
Nr 70 Hanna-Mia Persson, Kalmar Utomordentliga tävlingsinsatser, bla satta svenska rekord, SM-seger
Nr 71 Malin Öhrn, Växjö Utomordentliga tävlingsinsatser, bla SM- och Finnkampsseger

Smålands FIF:s Standar:

Nr 89 Tommy Ursby, Växjö Avgående styrelseledamot efter 15 års styrelsearbete
Nr 90 Erica Mårtensson, Växjö Vunnet Senior-SM
Nr 91 Malin Öhrn, Växjö Vunnet Senior-SM
Nr 92 Carolina Klüft, Växjö Vunnet Senior-SM

Eric Walls Vandringspris till bästa förening i DM 2001: IFK Växjö

Rune Ohlssons Vandringspris till bästa kastarflicka 2001: Anna-Karin Svensson, Färjestaden

Villstads-Egons Vandringspris, Veterancupen lag 2001: Växjö LK (Håkan Sjöö, Stig Hagehed, Hans Karlsson)

Vandringspris vid DM:
Skillingaryds på 5000m och 10000m: Christer Ryman, Skillingaryds FK
Fabbe Biörcks sprinterpokal för Män: Niclas Hesselgren, IK Sisu
Villstads-Vanjas srinterpokal för Kvinnor: Anna Wadsten, FIK Färjestaden
Wärnamo SK:s kastpokal för Män: Anton Leion, IFK Växjö
Wärnamo SK:s kastpokal för Kvinnor: Anna-Karin Svensson, FIK Färjestaden

Prisutdelning för DM i Castorama:
Män: 1. Stefan Fredriksson, Södra Vi IF 2. Viktor Johansson, Skruvs IF 3. Peter Fritz, IK Sisu
Kvinnor: 1. Rebecka Kvist, Alvesta FI 2. Maria Turunen, Skruvs IF 3. Rebecka Karlsson, IK Hinden
Lag: 1. Lekeryd-Svarttorp SK 2. Skruvs IF 3. Södra Vi IF

Diplom för Poängjakten:
Alvesta FI, Hovslätts IK, Kalmar SK, Lekeryd-Svarttorp SK, Oskarshamns SK, IK Sisu, Skruvs IF, Tranås AIF, Wärnamo SK.