021113     LEDARDAGAR I NÄSSJÖ

13nov: Årets ledardagar för Småland och Blekinge ägde i år rum under två dagar på Hotel Högland i Nässjö. Konferensen inleddes fredag kväll med att Curt Einarsson, tidigare förbundskaptenen i bandy och mannen bakom Vetlandas stora framgångar i denna sport, höll en intressant föreläsning med ledarskapet ur föreningsperspektivet som tema. Under lördagen diskuterades föreningens ekonomiska möjligheter och Arne Olsson informerade om kursverksamheten där vi inom Småland ligger i topp. Fredrik Ahlström berättade om FC Växjös genomförda och kommande aktiviteter. Till ledardagarna hade också ett 15-tal yngre ledare inbjudits som delvis hade ett eget kursprogram.

Tävlings- och DM-programmet för 2003 diskuterades (se separat notis) och i övrigt nämndes att tidningen "Friidrott" nu läggs ner, i stället satsas på hemsidan www.friidrott.se och vi får hjälpas åt att sprida information till de som ej har tillgång till internet.