030407     GRUPPINDELNINGEN FÖR LAG-DM FASTSTÄLLD

7apr: Tävlingskommittén har nu fastställt gruppindelningen vad gäller Lag-DM för seniorerna. 14 manliga och 10 kvinnliga lag är anmälda, vilket innebär att även kvinnorna i år har en kvalomgång. Kvaltävlingarna går söndagen den 11 maj på Skogsvallen i Nässjö (grupp nord) och på Furudals IP i Villstad (grupp syd). De främsta i varje grupp går sedan till final i Villstad den 20 september. Gruppindelningen för UDM kommer senare.

Grupp Nord

Kalmar SK
Villstads GIF
Wärnamo SK

Grenar (Obs! slägga har utbytts mot diskus pga planförhållanden mot vad som angavs i inbjudan):

Män och Kvinnor: 100m, 400m, 1500m, 5000m, 110/100m häck, Höjd, Stav, Längd, Kula, Diskus, Spjut, Stafett 1000m

Totalt i DM och UDM för klubblag har 20 föreningar anmält 106 lag, vilket är mer än i fjol då 85 lag startade. Hela anmälningslistan hittar du här.