030609     VÄXJÖ FRAMGÅNGSRIKT I STAFETT-SM

9jun: Växjö var enda Smålandsklubb på plats i Stockholm, där årets stafett-SM avgjordes i helgen. I fjol tog Växjö 4 medaljer, varav 2 guld och det överträffade man i år med totalt 6 medaljer (2 guld, 3 silver och 1 brons). På kvinnliga 4x100m var det nära en riktig skräll då man var bara en hundradel från att sno guldet från MAI. Laget, bestående av Erica Mårtensson, Carolina Klüft, Emma Magnusson och Camilla Johansson sprang in på det nya smålandsrekordet 45.77. Erica, Carro och Emma ingick sedan även i laget på 4x400m tillsammans med Jessica Gylfe, där det blev guld och en förbättring av det nysatta smålandrekordet vid Lag-EM med 7,5 sekunder. Övriga medaljer hittas i vår förteckning över SM-medaljörer.