FRÅN KANSLIET

28apr: Några meddelanden från kansliet, bla en regeländring vad gäller UDM 12-14 år. Ni föreningar, som av en händelse ännu inte beställt årets kalender, är välkomna att inkomma med en sådan. Kalendern, som är i behändigt fickformat, är en ovärderlig hjälp att ha till hands vid Era tävlingar. Nu finns också protokollet från det senaste styrelsemötet i Lessebo.

OBEGRÄNSAT ANTAL DELTAGARE VID UDM 14/13/12

Fel i kalendern 2006, sid 47--48. Enligt styrelsebeslut gäller inte regeln med max tre starter/dag from 2006.

DISTRIKTSREKORD PÅ HALVMARATHON OCH LANDSVÄGSLÖPNING 10KM

I och med SFIF:s årsmötesbeslut att svenska rekord kommer att införas i halvmarathon och 10km landsväg så infördes också efter styrelsebeslut officiella Distriktsrekord på dessa sträckor. Vissa restriktioner gäller dock angående banan, se styrelseprotokoll från den 12/4 -06.

ANSÖKAN OM CENTRAL SANKTION FÖR INOMHUSTÄVLING 2006-2007

Skall sökas senast den 15 maj. I vårt distrikt har sådan sanktion inte sökts senaste åren men om förening önskar ansöka finns blanketter att rekvirera från vårt kansli.

DM INLAGT I ANDRA TÄVLINGAR

För att ge DM-tävlingarna status bör särskild inbjudan göras för DM, eller synligt markeras på vanlig inbjudan. Resultatlista bör göras särskilt för inlagt DM, inte blandas med resultaten i övrigt.

SMÅLANDS FIF:s KALENDER 2006

Kalenern har skickats ut i ett ex till alla anslutna föreningar. Ni som ej har beställt ytterligare ex eller som vill komplettera är välkomna att inkomma med en beställning till kansliet. Kalendern är i behändigt fickformat och innehåller det mesta som är värt att veta såsom tävlingsprogram, regler för DM-tävlingar, föreningsförteckning, Smålandsrekord mm. Priset för kalendern är 30,- + porto.

Ni som redan har en kalender ber vi uppmärksamma de felaktigheter som upptäckts efter tryckning, så att ni själva kan göra noteringar om dessa.

Sid 3, 9 Anders Anderssons e-postadress skall vara anders@betexsport.nu
Sid 5 Ingela Nilsson och Cai Bolö skall ej ha punkt mellan förnamn och efternamn i sina e-postadresser.
Sid 8 Se ovan.
Sid 9 Statistikkommittén: Allan Henrikssons e-postadress skall vara stenallan@tele2.se och Bo Björkholm skall ej ha .se i sin e-postadress utan .com
Sid 10 Som ovan för Ingela Nilsson i ungdomskommittén
Sid 14, 15 Ändrad adress till Per Falkman = Egnahemsvägen 9J, 331 50 VÄRNAMO
Sid 16 Brittatorps TK:s e-postadress netatonce i slutet
Sid 17 Föra AIK. I e-postadressen skall vara kenth.oscarsson@telia.com .
Sid 19 OK Njudung. I e-postadressen skall punkten bort i senare oknjudung. I första skall den vara med.
Sid 19 Västerviks IF:s e-postadress skall vara vasterviksif-friidrott@hotmail.com .
Sid 19 Skillingaryds FK har e-postadress joergenlindqvist@telia.com och Tranås AIF har e-postadress anders.nykvist@os.tranas.se .
Sid 21 Axamo Motion o FVF har ny adress: c/o Frolik, Roliasgatan 17A, 553 39  JÖNKÖPING och e-postadress axamomotion@hotmail.com .
Sid 21 Emmaboda-Verda OK har e-postadress ronny@eteko.se .
Sid 22 Hallaryds IF: I e-postadressen står hallatyd, skall vara hallaryd. Kalmar RC: I e-postadressen står öberg, skall vara oberg.
Sid 22 Friskis&Svettis e-postadress skall vara ett r först i rmnilsson.
Sid 24 Visingsö AIS. Ändra e-postadressen till bert.emanuelsson@swipnet.se
Sid 24 Ålems OK:s e-postadress skall vara larsolof.johansson@bevi.se .
Sid 41 Som ovan för Allan Henriksson
Sid 50 Saknas datum och arr för kval. Skall vara för södra gruppen den 13/5 (arr: Kalmar SK) och för norra gruppen den 14/5 (arr: IK Sisu).
Sid 51 IK Hakarpspojkarna har 2 lag i P13 och 3 lag i F13, Ljungby FIK har inget lag i F15. Vad gäller grenar har man i norra gruppen bytt så att Stav går i match 1 och längd i match 2.