Styrelsemöte, Vetlanda
Smålands FIF har styrelsemöte i Vetlanda, 11 juni 2008. Foto: Markus Andersson.
12 juni:
Igår kväll hade Smålans FIF styrelsemöte i Vetlanda, här kommer en kortare sammanfattning i väntan på att protokollet ska bli färdigt. Utbildning / Utvecklings-delen i SmFIF diskuterades lite extra av två skäl. Dels för att Ingela Nilsson på FC Växjö har sökt andra tjänster på FIG-Växjö och därmed ev. kommer gå ner i arbetstid för FC/SmFIF framöver, vilket måste lösas på något sätt. Dels för att SmFIF & Blekinge FIF eventuellt ska skriva avtal om fortsatt samarbete i utbildnings- & utvecklingsfrågor. Detta enligt SFIFs nya riktlinjer för den regionala organisationen. Smålands FIF:s ståndpunkt i frågan är att vi är beredda att samarbeta och tror Blekinge som litet distrikt skulle behöva det, men som det ser ut i dagsläget vill Blekinge inte göra detta på våra villkor och därmed blir det inget avtal om fortsatt samarbete, i alla fall inte i dagsläget.
Något annat som togs upp var uttagningen av Smålands lag till Distriktsmatchen 17år 22 juni, sista dag för att sätta resultat var i söndags (8 juni), men uttagningen har fördröjts någon/några dagar pga att det fanns skillnader i inbjudan & tidsprogram och därmed oklart vilka grenar som egentligen ingår. Det beslutades också att åldersklassen i matchen är "16-17år" och därmed tas det bästa laget ut bland 91:or & 92:or, ingen "förtur" för 91:orna alltså som annars varit på tal. Det uttagna laget presenteras här på hemsidan inom kort.
En annan fråga som togs upp var en ansökan från Högby om bidrag till deras VDM-arrangemang. Det avslogs dock i väntan på det ekonomiska resultatet från arrangemanget. DM-arr "som gått med förlust" kan få bidrag.
I övrigt handlade det mest om att gå igenom inkommen post, inbjudningar, kommande möten och andra händelser.