DM i Castorama
22 okt:
Förra helgen gick DM i Castorama på tio olika ställen runt om i Småland. Preliminära resultat har funnits här på sidan ett tag nu, men alla föreningar har inte varit lika snabba med att skicka in resultaten, men nu efter lite kompletteringar och justeringar är resultaten klara.
DM-segrare på manliga sidan blev liksom i fjol Kristian Pettersson, IFK Växjö, ganska överlägset med poängsumman 2.962p. Dubbelseger till Växjö då Pär Wisme följde upp segern med att ta silvret på 2.469p. Bronset gick också till samme kastare som i fjol, nämligen IK Sisus Tobias Lundqvist på 2.391p. Värt att notera att IFK Växjö och IK Sisu även la beslag på placeringarna 4a, 5a och 6a.
På damsidan var segern långt ifrån överlägsen, tvärt om skiljde endast en enda poäng! Vann gjorde fjolårstrean Anna EK, IK Hakarpspojkarna, på 2.210p, medan Villstads Johanna Andersson fick nöja sig med silvret (i år igen) på 2.209p. Knallhårt även om bronset som med 8p marginal gick till Tranås Gabriella Nykvist på 2.008p, Habos Matilda Elfgaard var den som hamnade 8p utanför pallen.
Bland föreningarna tog IK Sisu hem totalsegern på 34.395p, Tranås AIF tvåa på 31.018p och Villstads GIF 3a på 20.189p. Samma föreningar på topp-3 som i fjol, fast omvänd ordning på Tranås & Villstad.