Distriktsmatchen 17år i Danmark söndag 22 aug

Här på ganska nya IP i Vejen, DEN, kommer matchen äga rum sön 22 aug.

23 juli: Precis som vi hade ifjol har Danmark i år haft lite svårt att hitta en arrangör, men nu har Vejen Atletikforening tagit på sig uppdraget att arrangera Distriktsmatchen för 17 åringar mellan Småland, Skåne, Väst- och Östdanmark. Datum var tidigare satt till helgen 28-29 aug, men blir nu helgen innan, 21-22 aug, med ditresa på lördagen och matchdag på söndagen. Vi har nu även fått en inbjudan som kompletterats med diverse kartor och flygfoton.

Resan på lördagen blir med buss/bussar som utgår från olika delar i Småland och sammanstrålar i Växjö och sen gemensam färd fortsatt ner mot Danmark. Ankomst på kvällen och en lättare måltid i Handelsskolan (Jyllands Gade 11) innan övernattning sker på hårt underlag i Grønvang Skole (Jacob Gades Allé 16), medtag sovsäck & liggunderlag/luftmadrass. Båda skolorna ligger några hundra meter från Idrottscentret (Petersmindevej 1). Matchen startar söndagen kl. 11.00. Frukost & middag på söndagen också på Handelsskolan, lunch däremot sannolikt på idrottsplatsen. Efter middagen hemresa mot Småland på söndagskvällen/natten.

Grenprogrammet är P/F17 100m, 400m, 800m, 3000m, 100/110mH, 400mH, höjd, längd, tresteg, kula, diskus, slägga, spjut och stafett 1000m. Stav och hinder utgår tyvärr i år då arenan inte klarar detta.

Varje distrikt ställer upp med två aktiva i varje klass och gren med samma poängberäkning som för två år sedan blir det 9,7,6,5,4,3,2,1p i individuella grenar och 8,6,4,2p i stafetterna.

Ungdomskommitténs Mikael Johansson (mob. 073-813 24 83, mickeosk@hotmail.com) kommer ta ut Smålandslaget inom de närmsta två veckorna, i regel blir det de två bästa 93:orna i varje gren på pojk & flicksidan enligt årsbästa ute 2010, men undantag kan förekomma, t.ex. kan duktiga 94:or tas med om det är tunt i någon gren, de har annars möjlighet att bli uttagna nästa år vilket 93:orna inte har.

Arrangören är medveten om att de är lite sent ute, men hoppas ändå att vi kan lämna laguppställning till dem redan måndag 9 aug med namn, klubb, födelseår, grenar och pers/årsbästa, samt antalet ledare.

Smålandslaget 2008 som vann överlägset i Hässleholm! Notis >>