Första landslagsuppdragen 2011 - Åkerström & Klüft
31 jan:
I lördags gick en femlandskamp med ganska liten laguppställning, ingen småländsk aktiv där. Tävling nr. 2 på det internationella programmet blir landskampen med Finland och Norge nu på lördag, där svenska truppen blir större, och nu ingår även två smålänningar. Dessa är Niclas Åkerström på den ovanliga sträckan 300m häck, och Carolina Klüft som fått uppdraget att både springa 60m häck och slätt. Båda med IFK Växjö som klubbadress.

Carro har ju både en lång & bred lista över landslagsuppdrag, för Niclas däremot blir detta debut i seniorlandslaget. Som junior/ungdom har han dock varit uttagen på lång häck även i fjol i Nordisk-Baltiska 22års-mästerskapen (startade dock ej), i Junior-EM 19år 2007 (fö-6a) och i U-finnkampen 2005 (2a). Vid de två första tävlade han dock fortfarande för IK Ymer.