DM o UDM i lång stafett - Nästan bara Högby IF
12 juli:
Igår gick DM och UDM i lång stafett inlagt i Kalmar Sommarspel. Tyvärr väldigt klent deltagande med undantag av Högby IF som tvärt om deltog riktigt flitigt med nio olika lag fördelade på sex av åtta klasser. Enda stafetten där de bjöds på motstånd var manliga 4x1500m där Oskarshamn precis snuvade dem på en dubbelseger, annars klar seger för HIFs del plus brons, samt 4e-plats. Dubbelseger mot dem själva på kvinnliga 3x1500m samt segrar/ensam i P15, F15, P13 och F13.

Högby IFs tre manliga lag på 4x1500m. Bakre/förstalaget: Ken Slättengren, Christofer Fogel, Simon Rohde och Gustav Milesson. Mitten/andralaget: Linus Dahlström, Tobias Ingvarsson, Sonny Karlsson och Markus Andersson. Främre/tredjelaget: Jonathan Persson, Martin Örtendahl, Pär Wanby och Ola Slättengren. Foto: Calle Nilsson.