Distriktsmatchen blir inställd!
17 juli:
Vi har nu nåtts av det tråkiga beskedet att Danmark ställer in Distriktsmatchen. Denna kamp för 17åringar mellan Småland, Skåne, Öst- och Västdanmark var tänkt att gå den 18-19 aug i Ballerup, strax utanför Köpenhamn. Orsaken sägs vara ekonomiska bekymmer där Danmarks barn- och ungdomskommitté inte tillåts lägga pengar på resor för ungdomarna. Distriktsmatchen de kör mot oss är bara en av ett flertal arrangemang som blivit inställda i år pga detta. De beklagar både läget och att beskedet inte kommit förrens nu. Frågan om hur det blir med matchen i framtiden är ställd till dem, men där har vi ännu inte fått något besked. Tillagt: Som läget ser ut nu blir det inga fler matcher för Danmarks del.