UC/Ledarträff lördag 27 okt i Växjö - Till alla klubbledare
23 sep:
Årets UC-möte/ledarträff kommer gå lördagen 27 oktober på Linnéuniversitetet i Växjö. Vi har förmiddagen för oss själva, då vi bl.a. går igenom 2013 års tävlingar, planerad utbildning, information och diskussion kring det Projekt vi är på väg att dra igång, SmFIFs ekonomi och kommittéernas verksamhet.

Eftermiddagen kommer sen vara gemensam med Blekinge och Skåne där Svenska FIF även närvarar med någon från styrelsen/personal. Här blir temat den "Genomförandeplan" som ni kanske kommer ihåg från tidigare år med de olika målsättningar som satts upp för de fem fokusområderna:
1. Elit & landslag, 2. Ledar- & tränarutveckling,
3. Föreningsutveckling, 4. Arrangemang och 5. Barn- och ungdomsverksamhet. Svenska FIF kommer inledningsvis ge en presentation och lägesrapport, sen läggs det mesta krutet på gruppdiskussioner för att få fram vad ni tycker att ni som föreningar kan bidra med, och vad ni skulle vilja att SmFIF och SFIF gör.

Vi återkommer med en mer detaljerad inbjudan. Hoppas många av er kommer!