Kalendern 2013 klar - delas ut vid Terräng-DM
16 april:
Årets upplaga av vår faktakalender blev klar i helgen och skickad till tryckeriet. Precis som tidigare år kommer den delas ut till de klubbar som beställt vid Terräng-DM, som i år går lördag 27 april i Nässjö. Några föreningar har bett om att få den skickad med posten. Om man inte beställer några får alla klubbar och SmFIF-enskilda ändå ett kostnadsfritt exemplar med posten. Upplagan är på 600 ex med omslaget i färg och inlaga i svartvitt. IFK Växjös Fredrik Johansson pryder i år framsidan. Kalendern kostar ungefär 10 tusen att trycka och brukar ge några tusenlappar i överskott till förbundet, ungefär hälften av intäkterna kommer från beställningar (30kr/st plus ev. porto) och hälften från det tiotal annonser som föreningarna har i den (650kr/helsida eller 400kr/halvsida).