Långa Terräng-DM i Södra Vi
22 sep:
I perfekt löparväder, mulet & 13°C, avgjordes idag Långa terräng-DM för 6e året i rad inlagt i Södra VI IF:s Ulfvelopp. 21 män & 18st kvinnor deltog, samt fyra klubbar på både manliga & kvinnliga sidan som ställt upp med minst tre löpare = ett lag. Högby IF blev i vanlig ordning bästa klubb, men inte alls så överlägset som de brukar, med 30p till Eric Walls vandringspris var Hultsfreds LK (24p) och IK Sisu (23p) inte så långt bakom. Individuella segrare var Glasrikets RC:s Terese Friman som försvarade sin seger från i fjol och Högbys Ken Slättengren som nu tog sin första mer konkurrensutsatta DM-seger på seniorsidan (efter 110mH 2011).

Högby IF blev bästa klubb med manligt guld, brons och lag-guld samt kvinnligt lag-brons. Markus A, Ola S, Ken S, Ida P, Camilla P. och Lilian B.

Hultsfreds damlag vann Jenny lundström, Barbara Fabiny, Emelie Johansson