Rapport från 13-14års-lägret i Telekonsult Arena
11 nov:
Lördag-söndag har vi genomfört vårat traditionsenliga läger för 13-14åringar (enligt kommande säsongs åldersindelning, dvs födda 00-01), Maria Tell har varit huvudansvarig och planerat lägret, under helgen hade hon även hjälp fyra andra ledare, Stina Ek, Patrik Eklund, Nicole Uddén och Fanny Roos, där alla haft varsin "specialgren". Simon Assarsson hjälpte också till genom att hålla i ett stav-pass på söndagen.

Totalt deltog 55 ungdomar från 10 klubbar i Småland. Fokus under lägret var att deltagarna skulle få lära känna varandra, få en hum om vilka jämnåriga som finns i de andra klubbarna, och att bli lite mer som ett lag inför nästa års Götalands-mästerskap. Vi körde på många lära-känna-övningar, stationsövningar med olika grupper och kvällsaktiviteten var samarbetsövningar och lite småtävlingar i olika slag, allt från nummermemory utan att prata till rockringslek, hopprep och frågesport.

Under lägret fanns möjlighet för deltagarna att få testa på nästan alla friidrottens grenar, (ej spjut). En del i ett av träningspassen var skadehantering, där deltagarna fick testa att linda på varandra för att vara redo om någon stukar foten eller får en bristning. Vi körde två träningspass om dagen. Åt alla måltider på Restaurang Tipshallen och sov i Fortnox Arena.

Allt gick flytande hela tiden, och majoriteten verkade helnöjda med lägret. På slutet fick alla berätta vad man tyckte var bäst på lägret och mest återkommande var "nya kompisar", "nya övningar" och "bra träningspass". De fick även fylla i en utvärderingslapp som kommer sammanställas senare.