Atleticum Växjö SK - ny klubb som bryter sig ur IFK Växjö
24 juni:
I maj beslutade en grupp tränare med Agne Bergvall i spetsen att bryta sig ur IFK Växjö och bilda Atleticum Växjö SK.

Med sig följer sju elitaktiva som fr.o.m. nu på fredag 27 juni tävlar för nya klubben: Molly Bergvall-95, Alexander Brorsson-90, Malin Citess-95, Evelin Hindrikes-91, Malin Johansson-90, Erica Lantz-94 och Lisa Linnell-91.

Bakgrunden är att tränarna vill ha betalt medan IFK Växjö har tyckt det blivit för kostsamt samt velat värna om sina ideella krafter. Lite mer kan ni läsa i en artikel i SmålandsPosten 29/4 samt i ett medlemsbrev på IFK Växjös hemsida med anledning av artikeln. Förra tisdagen hade IFK Växjö ett medlemsmöte med kraftsamling och nystart för att forma IFK:s framtid.