NM i Terräng - Brons & lagguld till David Nilsson!
7 nov:
Idag avgjordes Nordiska Mästerskapen i terräng i Göteborg, och Högby IFs David Nilsson var en av de uttagna. På 9km-banan lyckades David springa hem en meriterande 3e-plats på 27:20! Vann gjorde Olle Walleräng på 27:10 och en dansk var också före David (27:17). Svenskar närmast bakom var Napoleon Solomon (delad 4a / 27:23) och Johan Larsson (7a 27:26), som tillsammans med Olle och David tog hem lagguldet till Sverige.

Tidigare har David varit 24a -11 och som junior både 2006 & 2005 individuell 5a plus lagguld, så brons+lagguld som senior var ett stort lyft. Nu ligger han och laget bra till för att bli uttagna till EM i terräng.

En till smålandsaktiv deltog, fast utom landslaget, Oscar Claesson som sprang för IF Hallby SOK och kom 20e på 29:03.

Lagguld: Johan Larsson, Olle Walleräng, David Nilsson, Napoleon Solomon.