Terräng-DM, Oskarshamn
28 april:
Första DM:et utomhus idag i härligt vårväder, Terräng-DM för alla åldrar på en kuperad och tung 4km-bana i Havslätts motionsområde norr om Oskarshamn.

Start kvinnor och äldre män 4km.

Högby IF dominerade stort, som vanligt, tog hem samtliga placeringar 1-8 på manliga sidan och guld-silver-brons i lagtävlingen. På damsidan plac 1-3-4 = lagguld. Tillkommer gör bl.a. 12 guld i ungdoms- och veteranklasserna och totalt 132p till Eric Walls vandringspris.

Pallen män Anton Rehn (2a), Erik Karlsson (1a) och Andreas Davidsson (3a). Kvinnor Terese Friman (2a), Nelly Össmar (1a), Frida Össmar (3a).

Näst bästa förening blev faktiskt Glasrikets RC Nybro med 21p, strax före arrangörsklubben Oskarshamns SK som fick ihop 19,5p. Glasriket tog bl.a. silver både individuellt och i lag på damsidan, Oskarshamn tog bl.a. damlag-brons och en hand full medaljer spridda i olika ungdoms- och veteranklasser.

Övriga föreningar som deltog och samlade poäng var SK Graal 12p, IK Sisu 10,5p, Eksjö Södra IK 5p, Tranås AIF 4p, Emmaboda Verda OK 2p, Ålems OK 2p och Björkhults IF 1p.