Projektstöd IF - syfte och mål
19 feb:
Svensk Friidrott har nu öppnat upp för ansökningar för det som numera heter Projektstöd IF – Barn och Ungdomsidrott. Idrottslyftsprogrammet i sin helhet är avslutat fr.o.m. 2020-01-01.

Nytt för i år är att en förening själv måste skapa en ansökan i idrottOnline, INNAN en utbildning startar. Föreningen måste sedan göra en återrapport i idrottOnline inom 30 dagar från det att ansökan om projektstöd blivit godkänd.

En förening kan ansöka om projektstöd från Svensk Friidrott för kostnader för friidrottsspecifika utbildningar samt för projekt som utvecklar er Friidrottsförening. Det finns även stöd att söka från RF-SISU Småland.

För att underlätta ansökningsprocessen för er föreningar så har Svenska Friidrottsförbundet i år tagit fram tre manualer, en för respektive ansökningsområde:

Regelverk och riktlinjer för stöden utgår från följande skrifter: