Lag-SM-finalen - IFK Växjö tävlade med dubbla lag
30 juni:
Igår gjorde landets främsta friidrottsklubbar upp i Lag-SM, som gick i Halmstad. IFK Växjö var representerat med både dam- och herrlag. Av åtta lag kommer de sex främsta att vara direktkvalificerade till nästa års final, medan 7a-8a får kvala nästa år och då ev. vara med i finalen igen samma år.

IFK Växjö slutade nu 7a på damsidan på 58p med ganska stora luckor både upp till 6an och ner till 8an. På manliga sidan slutade de 8a på 56p men då bara 3p ifrån 7e-platsen. Så det blir alltså kvalmatch för båda lagen nästa år.

Individuellt togs två grensegrar av Matilda Elfgaard i spjut på nya personbästat 53,62 (2a genom tiderna i Småland) och av Omar Nuur på 3000m hinder med tiden 9:00,60. Sebastian Thörngren var också 17cm ifrån segern i spjut med 73,64 och Jennifer Rudberg kom 3a i diskus på nya perset 50,77 som innebär en 3e-plats genom tiderna i Småland.