Götalandsserien
13 sep:
I helgen avgjordes "match 2" i Götalandsserien, eller årets enda match då match 1 i våras blev inställd pga covid-19. Även nu i helgen blev en av fyra planerade matcher inställd pga svårt att hitta en arrangör, det handlade om Division 3 västra där inget Smålandslag var placerat.

Division 1 avgjordes i Kristianstad och här deltog Ljungby FIK med både dam och herrlag som kom 4a & 3a, och klarar sig därmed kvar.

Ljungby FIKs dam- och herrlag.

Division 2 avgjordes i Eslöv och här lyckades Högby IF vinna på damsidan med 42p före arrangören Eslöv AI/Höör IS 39p och kan därmed räkna med en plats i division 1 nästa år.

Högby IFs damlag.

Division 3 östra avgjordes i Olofström där IK Sisu deltagit med ett damlag som kom delad 2a. Anmälda men kom ej till start var även IK Hakarpspojkarna med både dam- och herrlag samt Tranås AIF med herrlag.

Nu var det bara 3+5 startande lag i division 1, 3+4 i division 2 och 2+3 i division 3 medan det normalt får plats 6+6 lag. Ovanför Götalandsserien i Lag-SM-kvalet 29/5 hade även Högby IF ett herrlag och Hovslätts IK ett damlag som ej startade, plus fler icke smålandslag som inte startade.

Så vi får se hur förslaget till serieindelning 2022 kommer se ut. Då är Götalandsregionen nedlagd och planeringen av serierna får skötas av SFIF+SDF på något ännu ej klargjort sätt.