Ny tjänst - Vi söker en Verksamhetsansvarig
10 maj:
Om du eller någon du känner vill jobba med att samordna och utveckla friidrott på distriktsnivå finns nu ett spännande jobb att söka!

Vi utlyser nu nämligen en tjänst som verksamhetsansvarig med uppdrag att leda den dagliga verksamheten och ha ett övergripande ansvar för samordning och utveckling av friidrotten i distriktet. Distriktet handlar sen årsskiftet om Blekinge, Småland, Öland och Östergötland med ca: 150 anslutna föreningar. Utveckling av verksamheten handlar mycket om att sträva mot målen i Friidrottens Strategi 2025 där friidrotten och dess föreningsverksamhet ska bli mer attraktiv och växa.

Arbetsplatsen utgår från Telekonsult Arena i Växjö, dvs samma lokal som IFK Växjös kansli och inomhusarena, men resor och föreningsbesök ingår i tjänsten. I uppdraget ingår samarbete med befintlig personal (utbildningssamordnare och kanslist), samt styrelse och kommittéer internt, och externt samarbeten med Svenska Friidrottsförbundet, RF-SISU, RIG och PC.

Tjänsten är på 80 % (ev. ökning i framtiden) med tänkt tillträde 1 augusti. Vi vill ha in ansökan senast 31 maj. Läs mer >>