Dags att redovisa Poängjakten 2010
15 dec:
Nu är det dags att summera säsongen på många olika sätt, ett av dem är Poängjakten! Denna säger ganska mycket om hur klubben står sig topp-bredd-mässigt i friidrottens olika seniorgrenar. Man måste dock som vanligt inte ha resultat till alla grenar. Blankett i Excel-format och PDF-format (valfritt vad man vill använda) är nu utskickat till klubbarna, som har till den 15 januari på sig att fylla i och skicka in.

Poängjakts-hemsidan är (först) nu uppdaterad med resultat 2008 & 2009. Dock i lite bantad version för att inte vara så tung att uppdatera varje år. Nämnvärt kan vara att IKHP:s damer (som vunnit alla år sen 2004) satte nytt "Smålands-rekord" med 26.352p ifjol, Tranås & Villstads tjejer satte också nya klubbrekord, liksom Habos män. Villstads tidigare rekord var faktiskt så gammalt som från 1984, trots att de redovisat nästan alla år sen dess. Södra Vi IF som redovisat flest år missade 2008, så nu har Wärnamo SK gått om och är "Rapporterings-flitigast" med resultat för både damer & herrar alla år sen starten 1981, enda undantaget kvinnor 1997.